Ogólne warunki handlowe z informacjami dla klientów
Spis treści
- Zakres zastosowania
- Zawarcie umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Ceny i warunki płatności
- Warunki dostawy i wysyłki
- Zastrzeżenie własności
- Odpowiedzialność za wady (rękojmia)
- Odpowiedzialność za
- Realizacja bonów promocyjnych
- Realizacja bonów podarunkowych
- Prawo właściwe
- Właściwość miejscowa sądu
- Alternatywne rozstrzyganie sporów
1) Zakres zastosowania
1. 1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "OWH") spółki Junkers Uhren GmbH (zwanej dalej "Sprzedawcą") mają zastosowanie do wszystkich umów zawieranych między konsumentem lub przedsiębiorcą (zwanym dalej "Klientem") a Sprzedawcą, dotyczących wszystkich towarów i/lub usług prezentowanych w sklepie internetowym Sprzedawcy. Włączenie własnych warunków Klienta zostaje niniejszym odrzucone, chyba że uzgodniono inaczej.
1.2 Niniejsze OWH stosuje się odpowiednio do umów dostawy bonów, chyba że uzgodniono inaczej.
1.3 Konsumentem w rozumieniu niniejszych OWH jest każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w celach, które w przeważającej mierze nie są związane z jej działalnością handlową, gospodarczą lub zawodową.
1.4 Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWH jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która przy zawieraniu czynności prawnej działa w ramach swojej działalności handlowej lub niezależnej działalności zawodowej.
2) Zawarcie umowy
2.1 Opisy produktów zawarte w sklepie internetowym sprzedawcy nie stanowią wiążących ofert ze strony sprzedawcy, lecz służą do złożenia wiążącej oferty przez klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia online zintegrowanego ze sklepem internetowym sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranych towarów w wirtualnym koszyku i przejściu przez elektroniczny proces składania zamówienia klient składa prawnie wiążącą ofertę umowną w odniesieniu do towarów znajdujących się w koszyku, klikając przycisk kończący proces składania zamówienia. Ponadto klient może również złożyć ofertę sprzedawcy telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
2. 3 Sprzedawca może przyjąć ofertę klienta w ciągu pięciu dni,
- wysyłając klientowi pisemne potwierdzenie zamówienia lub potwierdzenie zamówienia w formie tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną), przy czym otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez klienta jest decydujące w tym zakresie, lub
- poprzez dostarczenie zamówionych towarów do klienta, przy czym decydujące znaczenie ma otrzymanie towarów przez klienta, lub
- poprzez zażądanie płatności od klienta po złożeniu przez niego zamówienia.
Jeśli istnieje kilka z wyżej wymienionych alternatyw, umowa zostaje zawarta w momencie, w którym jedna z wyżej wymienionych alternatyw wystąpi jako pierwsza. Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna się następnego dnia po wysłaniu oferty przez klienta i kończy się z końcem piątego dnia po wysłaniu oferty. Jeżeli Sprzedawca nie przyjmie oferty Klienta w wyżej wymienionym terminie, uznaje się to za odrzucenie oferty, w wyniku czego Klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.
2. 4 W przypadku wyboru metody płatności oferowanej przez PayPal, płatność będzie przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (dalej: "PayPal"), z zastrzeżeniem Warunków korzystania z usługi PayPal, dostępnych pod adresem https://www.paypal.com
2.5 W przypadku wybrania metody płatności "Amazon Payments", płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Amazon Payments Europe s.c.a., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg (dalej: "Amazon"), z zastrzeżeniem Umowy użytkownika Amazon Payments Europe, z którą można zapoznać się na stronie https://payments.amazon.de
2. 6 W przypadku składania oferty za pośrednictwem formularza zamówienia online sprzedawcy, tekst umowy jest zapisywany przez sprzedawcę po zawarciu umowy i wysyłany do klienta w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu zamówienia klienta. Sprzedawca nie udostępni tekstu umowy poza tym. Jeśli klient założył konto użytkownika w sklepie internetowym sprzedawcy przed wysłaniem zamówienia, dane zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej sprzedawcy i klient będzie mógł uzyskać do nich bezpłatny dostęp za pośrednictwem swojego chronionego hasłem konta użytkownika, wprowadzając odpowiednie dane logowania.
2. 7 Przed złożeniem wiążącego zamówienia za pośrednictwem formularza zamówienia online Sprzedawcy, Klient może rozpoznać ewentualne błędy wprowadzania danych, uważnie czytając informacje wyświetlane na ekranie. Skutecznym środkiem technicznym służącym do lepszego rozpoznawania błędów wprowadzania danych może być funkcja powiększenia przeglądarki, która powiększa wyświetlacz na ekranie. Klient może poprawiać swoje wpisy podczas elektronicznego procesu zamawiania za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy, dopóki nie kliknie przycisku, który finalizuje proces zamawiania.
2.8 Do zawarcia umowy dostępne są języki niemiecki i angielski.
2.9 Przetwarzanie zamówień i kontakt odbywają się zasadniczo za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznego przetwarzania zamówień. Klient musi upewnić się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest prawidłowy, tak aby wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę mogły być odbierane pod tym adresem. W szczególności, korzystając z filtrów SPAM, klient musi upewnić się, że wszystkie wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę lub osoby trzecie, którym sprzedawca zlecił realizację zamówienia, mogą zostać dostarczone.
3) Prawo do odstąpienia od umowy
3.1 Konsumentom zasadniczo przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
3. 2 Więcej informacji na temat prawa do odstąpienia od umowy można znaleźć w polityce odstąpienia od umowy sprzedawcy.
4) Ceny i warunki płatności
4.1 O ile w opisie produktu sprzedawcy nie podano inaczej, podane ceny są cenami całkowitymi zawierającymi ustawowy podatek VAT. Wszelkie dodatkowe koszty dostawy i wysyłki zostaną wskazane osobno w opisie danego produktu.
4.2 W przypadku dostaw do krajów spoza Unii Europejskiej, w indywidualnych przypadkach mogą zostać poniesione dodatkowe koszty, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i które ponosi klient. Obejmują one na przykład koszty przelewu środków pieniężnych przez instytucje kredytowe (np. opłaty za przelew, opłaty za kurs wymiany) lub cła przywozowe lub podatki (np. cła). Takie koszty mogą również zostać poniesione w związku z transferem środków, jeśli dostawa nie jest realizowana do kraju spoza Unii Europejskiej, ale klient dokonuje płatności z kraju spoza Unii Europejskiej.
4.3 O opcjach płatności klient zostanie poinformowany w sklepie internetowym sprzedawcy.
4.4 Jeżeli uzgodniono płatność z góry przelewem bankowym, płatność jest wymagalna niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony uzgodniły późniejszy termin płatności.
4.5 W przypadku wyboru metody płatności oferowanej za pośrednictwem usługi płatniczej "Adyen", płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Adyen N.V., Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ, Amsterdam, Holandia (dalej: "Adyen"). Poszczególne metody płatności oferowane przez Adyen są przekazywane klientowi w sklepie internetowym sprzedawcy. Adyen może korzystać z usług zewnętrznych dostawców usług płatniczych w celu przetwarzania płatności, w przypadku których mogą obowiązywać specjalne warunki płatności, o których klient może zostać poinformowany osobno. Więcej informacji na temat "Adyen" można znaleźć w Internecie pod adresem https://www.adyen.help
5) Warunki dostawy i wysyłki
5. 1 Jeśli sprzedawca oferuje wysyłkę towarów, dostawa zostanie zrealizowana w obszarze dostawy określonym przez sprzedawcę na adres dostawy wskazany przez klienta, chyba że uzgodniono inaczej. Adres dostawy podany w procesie przetwarzania zamówienia przez sprzedającego jest decydujący dla transakcji. Niezależnie od tego, w przypadku wyboru metody płatności PayPal, decydujący jest adres dostawy zapisany przez klienta w systemie PayPal w momencie dokonywania płatności.
5. 2 Jeżeli dostawa towarów nie powiedzie się z przyczyn leżących po stronie klienta, klient poniesie uzasadnione koszty poniesione w związku z tym przez sprzedającego. Nie dotyczy to kosztów przesyłki zwrotnej, jeżeli klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy. Jeśli klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, do kosztów zwrotu stosuje się postanowienie zawarte w polityce anulowania sprzedawcy.
5. 3 Jeśli klient działa jako przedsiębiorca, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości sprzedanych towarów przechodzi na klienta z chwilą dostarczenia towarów przez sprzedawcę spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie lub organizacji wyznaczonej do realizacji wysyłki. Jeżeli klient działa jako konsument, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości sprzedanych towarów przechodzi na klienta dopiero z chwilą wydania towarów klientowi lub osobie upoważnionej do ich odbioru. Niezależnie od tego, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości sprzedanych towarów przechodzi na klienta, nawet w przypadku konsumentów, z chwilą dostarczenia towarów przez sprzedawcę spedytorowi, przewoźnikowi lub osobie lub organizacji w inny sposób wyznaczonej do realizacji wysyłki, jeżeli klient zlecił spedytorowi, przewoźnikowi lub osobie lub organizacji w inny sposób wyznaczonej do realizacji wysyłki, a sprzedawca nie wskazał wcześniej tej osoby lub organizacji klientowi.
5. 4 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieprawidłowej lub niewłaściwej dostawy własnej. Ma to zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru, a Sprzedawca zawarł z dostawcą konkretną transakcję obejmującą dostawę z należytą starannością. Sprzedający dołoży wszelkich uzasadnionych starań w celu pozyskania towarów. W przypadku niedostępności lub tylko częściowej dostępności towarów, klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, a wynagrodzenie zostanie niezwłocznie zwrócone.
5. 5 Jeżeli sprzedawca oferuje towary do odbioru, klient może odebrać zamówione towary w godzinach pracy określonych przez sprzedawcę pod adresem wskazanym przez sprzedawcę. W takim przypadku nie zostaną naliczone żadne koszty wysyłki.
5.6 Vouchery są przekazywane klientowi w następujący sposób
- pocztą elektroniczną
- pocztą
6) Zastrzeżenie własności
6.1 W odniesieniu do konsumentów sprzedawca zachowuje prawo własności do dostarczonych towarów do momentu całkowitej zapłaty należnej ceny zakupu.
6.2 W przypadku przedsiębiorców sprzedawca zachowuje prawo własności do dostarczonych towarów do momentu całkowitego uregulowania wszystkich roszczeń wynikających z trwających stosunków handlowych.
6.3 Jeśli klient działa jako przedsiębiorca, jest on upoważniony do odsprzedaży zastrzeżonych towarów w ramach zwykłej działalności gospodarczej. Klient ceduje na sprzedającego z góry wszelkie wynikające z tego roszczenia wobec osób trzecich w wysokości odpowiedniej wartości faktury (w tym podatku VAT). Cesja ta obowiązuje niezależnie od tego, czy towar zastrzeżony został odsprzedany bez przetworzenia czy po przetworzeniu. Klient pozostaje upoważniony do dochodzenia roszczeń nawet po dokonaniu cesji. Upoważnienie sprzedającego do samodzielnego dochodzenia roszczeń pozostaje nienaruszone. Sprzedawca nie będzie jednak dochodził roszczeń tak długo, jak długo klient będzie wywiązywał się ze swoich zobowiązań płatniczych wobec sprzedawcy, nie będzie zalegał z płatnościami i nie zostanie złożony wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego.
7) Odpowiedzialność za wady (rękojmia)
O ile poniższe postanowienia nie stanowią inaczej, zastosowanie mają przepisy o ustawowej odpowiedzialności za wady. Nie dotyczy to umów dostawy towarów:
7. 1 Jeżeli klient działa jako przedsiębiorca,
- sprzedawca ma możliwość wyboru rodzaju późniejszego spełnienia świadczenia;
- w przypadku nowych towarów okres przedawnienia z tytułu wad wynosi jeden rok od dostawy towarów;
- w przypadku towarów używanych prawa i roszczenia z tytułu wad są wyłączone;
- bieg terminu przedawnienia nie rozpoczyna się ponownie, jeżeli w ramach odpowiedzialności za wady dokonano dostawy zastępczej.
7. 2 Powyższe ograniczenia odpowiedzialności i skrócenie okresu przedawnienia nie mają zastosowania do
- do roszczeń o odszkodowanie i zwrot kosztów przez klienta,
- w przypadku, gdy sprzedawca podstępnie zataił wadę,
- za towary, które były używane w budynku zgodnie z ich normalnym przeznaczeniem i spowodowały jego wadliwość,
- za wszelkie istniejące zobowiązania sprzedawcy do dostarczania aktualizacji produktów cyfrowych, w przypadku umów o dostawę towarów z elementami cyfrowymi.
7.3 Ponadto w przypadku przedsiębiorców ustawowe terminy przedawnienia wszelkich istniejących ustawowych praw regresowych pozostają nienaruszone.
7.4 Jeżeli klient działa jako kupiec w rozumieniu § 1 niemieckiego kodeksu handlowego (HGB), podlega on handlowemu obowiązkowi kontroli i zawiadomienia o wadach zgodnie z § 377 HGB. Jeżeli klient nie dopełni obowiązku zawiadomienia, o którym mowa w tym przepisie, towary uznaje się za zatwierdzone.
7. 5 Jeśli klient działa jako konsument, jest on proszony o złożenie skargi do dostawcy na dostarczone towary z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi i poinformowanie o tym sprzedawcy. Jeśli klient tego nie zrobi, nie będzie to miało wpływu na jego ustawowe lub umowne roszczenia z tytułu wad.
8) Odpowiedzialność
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za wszelkie roszczenia umowne, quasi-umowne i ustawowe, w tym roszczenia deliktowe, za szkody i zwrot kosztów w następujący sposób:
8. 1 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność bez ograniczeń z jakiejkolwiek przyczyny prawnej
- w przypadku działania umyślnego lub rażącego niedbalstwa,
- w przypadku umyślnego lub wynikającego z niedbalstwa uszkodzenia życia, ciała lub zdrowia,
- na podstawie przyrzeczenia gwarancyjnego, o ile nie uregulowano inaczej w tym zakresie,
- z powodu obowiązkowej odpowiedzialności, takiej jak na mocy ustawy o odpowiedzialności za produkt.
8. 2 Jeżeli Sprzedający w wyniku zaniedbania naruszy istotne zobowiązanie umowne, odpowiedzialność jest ograniczona do przewidywalnej szkody typowej dla umowy, chyba że odpowiedzialność jest nieograniczona zgodnie z powyższym punktem. Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania, które umowa nakłada na sprzedającego zgodnie z jej treścią w celu osiągnięcia celu umowy, których wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i na których przestrzeganiu klient może regularnie polegać.
8.3 Wszelka dalsza odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona.
8.4 Powyższe postanowienia dotyczące odpowiedzialności obowiązują również w odniesieniu do odpowiedzialności Sprzedawcy za jego zastępców i przedstawicieli prawnych.
9) Realizacja kuponów promocyjnych
9.1 Bony, które są wydawane bezpłatnie przez Sprzedawcę w ramach kampanii promocyjnych o określonym okresie ważności i które nie mogą zostać zakupione przez klienta (zwane dalej "bonami promocyjnymi"), mogą być realizowane wyłącznie w sklepie internetowym Sprzedawcy i wyłącznie w określonym okresie.
9. 2 Poszczególne produkty mogą zostać wyłączone z promocji bonowej, jeśli odpowiednie ograniczenie wynika z treści bonu promocyjnego.
9.3 Bony promocyjne można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu zamówienia. Późniejsza kompensacja nie jest możliwa.
9.4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować tylko jeden bon promocyjny.
9.5 Wartość towarów musi być co najmniej równa kwocie bonu promocyjnego. Wszelkie pozostałe środki nie zostaną zwrócone przez sprzedawcę.
9.6 Jeśli wartość bonu promocyjnego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.
9.7 Saldo kredytowe bonu promocyjnego nie jest wypłacane w gotówce ani nie jest oprocentowane.
9.8 Bon promocyjny nie zostanie zwrócony, jeśli klient zwróci towary opłacone w całości lub w części bonem promocyjnym w ramach ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.
9. 9 Bon promocyjny jest zbywalny. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje bon promocyjny w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie dotyczy to sytuacji, w której sprzedawca wie lub w wyniku rażącego niedbalstwa nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentowania danego posiadacza.
10) Realizacja bonów upominkowych
10.1 Bony upominkowe, które można nabyć za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy (zwane dalej "bonami upominkowymi"), można zrealizować wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy, chyba że na bonie podano inaczej.
10. 2 Bony upominkowe i pozostałe środki na bonach upominkowych mogą być realizowane do końca trzeciego roku po roku, w którym bon został zakupiony. Pozostałe środki zostaną przyznane klientowi do daty wygaśnięcia bonu.
10. 3 Bony upominkowe można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu zamówienia. Późniejsza kompensata nie jest możliwa.
10. 4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować tylko jeden bon upominkowy.
10. 5 Bony upominkowe mogą być wykorzystywane wyłącznie do zakupu towarów, a nie do zakupu kolejnych bonów upominkowych.
10.6 Jeśli wartość bonu upominkowego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.
10. 7 Saldo bonu upominkowego nie jest wypłacane w gotówce ani nie jest oprocentowane.
10.8 Bon upominkowy jest zbywalny. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje bon upominkowy w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie dotyczy to sytuacji, w której sprzedawca wie lub w wyniku rażącego niedbalstwa nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentowania danego posiadacza.
11) Prawo właściwe
Prawo Republiki Federalnej Niemiec ma zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych między stronami, z wyłączeniem przepisów dotyczących międzynarodowego zakupu towarów ruchomych. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim ochrona zapewniana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, nie jest cofnięta.
12) Miejsce jurysdykcji
Jeśli klient działa jako sprzedawca, osoba prawna prawa publicznego lub specjalny fundusz prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba sprzedawcy. Jeśli klient ma miejsce zamieszkania poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba sprzedawcy, jeśli umowę lub roszczenia wynikające z umowy można przypisać działalności zawodowej lub handlowej klienta. W powyższych przypadkach sprzedający jest jednak w każdym przypadku uprawniony do odwołania się do sądu w miejscu prowadzenia działalności przez klienta.
13) Alternatywne metody rozstrzygania sporów
13. 1 Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego rozstrzygania sporów pod następującym linkiem: https://ec.europa.eu
Platforma ta służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów kupna lub umów o świadczenie usług, w które zaangażowany jest konsument.
13. 2 Sprzedawca nie jest zobowiązany ani nie chce uczestniczyć w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją arbitrażową ds. konsumentów.